daadoo

Alla inlägg under juni 2011

Av Dado Beslagic - 19 juni 2011 13:43

Tjaaaaaa!


Sen jag köpte min dator för lite mer än en månad sen så har den jävlats en del med mig, skärmen bara svartnar helt plötsligt. Två gånger har jag ringt till Elgigantens support och fått "hjälp" som inte gjorde någon nytta.


Nu är jag trött på skiten, nu drar vi in till Örebro och lämnar in datorn så de får kolla på den. Om det nu visar sig att det är något fel på den och jag måste betala stora pengar så slaktar jag dom, det har varit fel på skiten sen jag köpte den, inte fan kan de förvänta sig att jag ska betala om det är fel på en vara när jag köper den från dem.


Men det kommer de ju antagligen förvänta sig ändå så när beskedet om hur mycket jag ska betala kommer så lär jag lacka ur på någon därifrån och det kan ju bli roligt.


Vi får se hur det går, det jag främst ville berätta är att jag blir borta på obestämd tid från bloggen, från Facebook, från MSN och enbart kommer att finnas tillgänglig på mobilen ett tag framöver.


Men nu bär det strax av till Örebro så vi får se när jag har en fullt fungerande dator igen, ni får ha det så bra så länge så hörs vi!


Tjadåååå!

Av Dado Beslagic - 18 juni 2011 23:03

Tjaaaaaa!


Vaknade upp hemma hos Henke imorse, käka en bulle till frukost.

Sen bar det av till Åtorp för att bevittna hur Jonte G, Nich och de andra i Åtorps B-lag fick stryk med 0-9 mot Bråten :D


Sen blev det att kolla på seriefinalen i Superettan, Degerfors-Brommapojkarna. Trevligt nog så slutade det med en vinst för Degerfors, 1-0. Det innebär att Degerfors nu leder Superettan efter 12 omgångar!


Och efter det så hängde jag med Alexandra ett par timmar innan det var dags för lite fotboll igen! Den här gången var det dock virtuell fotboll i form av FIFA.

4 tappra krigare slogs om segern i Division 6 Östra, segrande ur den gick Jakob! Nich kom tvåa, jag kom på tredje plats och sist kom... Jonas.


Bjuder på en bild från spektaklet med någorlunda kass kvalité!

  Får se vad vi hittar på nu men vi hörs i alla fall, ha det bra!

Av Dado Beslagic - 17 juni 2011 21:44

Tjaaaaa!

Nyss hemkommen från en spännande fotbollsmatch mellan min gamla förening(Åtorps IF) och min nya(Ängebäck BK). Jag deltog inte på något annat sätt än som åskådare.

Efter en väldigt jämn match där Ängebäck tidigt tog ledningen så vann de till slut med 2-0 efter att ha avgjort väldigt sent. Det var ju trevligt tycker jag!


Nu när det är sommarlov så tycker jag om att sitta uppe ända in på småtimmarna mer än att sova. För er som ligger och sover då så tänkte jag bara upplysa er om att himlen kan vara väldigt fin på nätterna. Så här såg det ut när jag gick ut på min balkong vid 03.25 inatt:

Bara det är ju värt att sitta uppe för. Sen kan det ju vara så att jag uppmuntrar er att sitta uppe länge för att det kan vara kul att ha någon att prata med, brukar vara väldigt ensamt om nätterna.


I skrivande stund så väntar jag på att Jonas ska höra av sig och säga att vi ska ut på äventyr! Det är vad jag hoppas på i alla fall, känns som att det var ett tag sen nu.

Vi får helt enkelt vänta och se vad det blir, ha det bra så hörs vi!

Av Dado Beslagic - 16 juni 2011 14:58

Hej hej!


Jag har ju tidigare försökt mig på det här med att blogga men det höll inte så länge. Nu när sommaren har börjat så har jag verkligen fått tillbaka lusten att göra det.

Kommer bara softa och skriva lite om vad jag hittar på, allt roligt som händer i världen och andra sköna saker.


Inatt var det ju Game 7 i Stanley Cup-finalen mellan Vancouver Canucks och Boston Bruins. För de som inte är pålästa så handlar det om hockey och finalen i NHL, den amerikanska hockeyligan som också är världens största. Det stod 3-3 i matcher, den sjunde skulle avgöra allt.


Jag har hejat på Vancouver sen jag spelade NHL98 på Nintendo 64 och det var en hel del år sedan. Matchen spelades i just Vancouver och förväntningarna var skyhöga bland kanadensarna. Det var upplagt för segerfest. Även jag hade laddat för segerfest!

 

Tyvärr så blev det ju ett fiasko för Vancouvers del. De gick ut och gjorde en smått pinsam insats med tanke på alla förväntningar och att det var den stora, stora finalen som alla hockeyspelare vill vinna någon gång. Boston Bruins vann till slut med 4-0. Det blev ingen segerfest, det blev tröstätande.


Nu ska jag fortsätta med det samtidigt som jag även fortsätter min meningslösa jakt efter bra skräckfilmer. Känns som att jag redan har sett alla bra, nu ska jag prova "Inside" så jag återkommer nog senare om den är sevärd eller om jag har något att säga om den.


Hejdå så länge!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjoho! Dado heter jag, 18 år ung och bor i lilla Degerfors.
Tänkte bara köra en soft blogg och skriva om vad som händer i mitt liv, alla tokiga saker jag hittar på och andra aktuella ämnen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards