daadoo

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Moa Lignell & Peter Samuelsson

Av Dado Beslagic - 5 september 2011 13:07

Tjaaaaaaaaaa, det var ett tag sen nu!

Gårdagens höjdpunkter stavas, precis som rubriken visar, Moa Lignell och Peter Samuelsson.

Tänkte sammanfatta gårdagen lite.


Igår skulle Degerfors IF ta sig an stora, starka Hammarby i Superettan. En ödesmatch för Degerfors som i princip var piskade att vinna för att hänga på i toppstriden om en kvalplats till Allsvenskan.

Hammarby fick ihop över 20 bussar med fans som invaderade Degerfors och tog över gatorna, överallt så var det grönvitt.


Trots det massiva stödet och att man hade ledningen två gånger om (1-0, 2-1) så förlorade till slut Hammarby mot ett Degerfors som aldrig gav upp, som visade att de hör hemma i toppen och tänker köra ända in i kaklet för att kriga om en allsvensk plats.


Peter Samuelsson var övermänsklig igår. Det var förvisso en laginsats av Degerfors men gör man 3 mål och sänker Bajen på det viset han gjorde så ska man ha en extra eloge. Så här såg det ut 10 minuter från slutet:

Superettan:%20H%C3%A4r%20fullbordar%20Samuelsson%20sitt%20hattrick


Efter matchen softade jag bara med Nich, Henke och Jonas, dom käkade lite på Ralf's innan vi drog in till Donken och dit där det främst var jag som käkade. Därefter drog vi hem till mig och kollade på Idol genom TV4 Play då vi hade missat det tidigare under kvällen på grund av matchen.


I slutet av programmet kom Moa Lignell in och bara var sjukt grym. Man kan inte annat än älska den här tjejen.


Moa%20Lignell%20-%20When%20I%20held%20ya


Nu sitter jag i skolan efter en tung idrottslektion som bestod av löpning för min del och väntar på tåget. 15.30 idag så klipper jag mig, sen får vi se vad som händer efter det!


Tjadå, ha det så bra så hörs vi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dado Beslagic - 23 augusti 2011 21:41

Yeeeeeeah, skolan började idag! Själv så tjuvstartade jag ju lite igår då jag åkte in till skolan med de nya ettorna för att spana lite och så. Känns på sätt och vis skönt att skolan är igång men ändå inte. Många ser ju det här sista året på gymnas...

Av Dado Beslagic - 20 augusti 2011 08:23

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!   Klockan är 08.25 i skrivande stund, jag vaknade för ungefär en timme sen och vad som väckte mig då har jag då ingen aning om. Men det är skönt, lite väl tyst, lugnt och ensamt nu men det funkar!   Idag spelas det typ ...

Av Dado Beslagic - 16 augusti 2011 11:52

Lite morgonblogg då! Eller är det för sent att säga så?   Jag kom hem för ungefär en timme sen efter en hyfsat ovanlig natt! Allt började igår runt 15-tiden, då jag hade varit vaken i ungefär en timme. Då drog jag, Henke och Sofie iväg till Kga...

Av Dado Beslagic - 15 augusti 2011 00:06

Tjaaaaaa!Ja, som ni säkert har förstått så har jag bara tagit det lugnt idag och ägnat mig en hel del åt fotboll! Mina två absoluta favoritlag i Premier League klev in i handlingen idag. Först ut var Stoke mot en av de stora förhandsfavoriterna, Ch...

Av Dado Beslagic - 11 augusti 2011 21:03

Tjaaaaa!   Nu har det gått några dagar sen jag senast skrev men fan vad slö jag har varit de senaste dagarna och det är väl så det kommer se ut under slutet av sommarlovet. För någon timme sen så såg jag klart filmen "Vanishing on 7th Street" s...

Presentation


Tjoho! Dado heter jag, 18 år ung och bor i lilla Degerfors.
Tänkte bara köra en soft blogg och skriva om vad som händer i mitt liv, alla tokiga saker jag hittar på och andra aktuella ämnen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards