daadoo

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Dado Beslagic - 7 augusti 2011 21:17

Tjaaaaaa, det var ett tag sen! Men nu är datorn tillbaka och då är även bloggen tillbaka, ska inte tjata om allt som hänt sedan datorn åkte in på lagning utan vi kör direkt på helgen som (snart) har passerat!


Allt började egentligen redan i torsdags omkring 21-tiden då 3 tappra män (Jag, Jonas och Henke) satt på McDonalds i Karlskoga och filosoferade. Vår gode vän Niclas var sedan några dagar tillbaka på Böda Sand på Öland och spontana som vi är så bestämde vi där och då att vi verkligen skulle åka ner till Öland för att överraska honom!

11.36 på fredagen inleddes den ungefär 45 mil långa resan med Hunk bakom ratten i en fullpackad VW Polo, som alltid med dom killarna så var det en underhållande och skön resa även om det var en jävligt lång bit att åka!


När vi väl var framme vid Böda Sand var ju tanken att vi skulle ta en tältplats då vi såg att det var drop-in. Det vi inte visste var ju att man var tvungen att ha med sig någon som var 23 år eller äldre för att få bo där. Så vi fick åka till Bödagårdens camping som inte låg så jättelångt bort ändå. Där gick det bra att checka in och det verkade vara en helt vanlig camping men vi hade lite fel, mer om det senare..


Innan vi åkte till campingen så gick vi ändå in på Böda Sands område för att slutföra vårt huvuduppdrag; Att överraska Nich.

Med lite hjälp av kvinnan i receptionen så fick vi reda på var de hade sitt camp (Tack, även om du aldrig någonsin kommer att läsa min blogg.) så vi gled bara in där lite lugnt och ja, de verkade ju bli en aning överraskade. Förhoppningsvis glada också!


Därefter var det dock dags att rigga upp vårt eget camp på Bödagården och vi tre är ju inte direkt de mest erfarna inom det här området så att sätta upp tältet var en riktig utmaning men det gick till slut och då såg det ut såhär:
 

Förvånansvärt bra tyckte vi och var lite smått imponerade av oss själva! Vi spenderade dock inte så mycket tid här utan vi väntade in Niclas som kom på besök, softade en stund innan vi gled över till Böda Sands camping där i princip allting hände.

Enda vägen tillbaka till vår camping var att gå längs stranden, när vi gav oss iväg mot vårt "hem" så var klockan någonstans runt 3 på natten och då var det jävligt mörkt så det var ju lite läskigt men det gick bra och vi fick några timmars sömn.


Dag 2 (Lördag) inleddes med en promenad till närbutiken för inhandling av frukost vid 8 på morgonen. Efter frukosten så spelade jag och Hunk minigolf medan Jonas sov, resultatet ska vi inte gå in på. Det mest intressanta är att lappen där man skriver upp poäng hade ett schema på höger sida som informerade om att det på campingen hölls bland annat Bibelstudium, Gudstjänst, Kvällsandakt och Nattvard. Först då förstod vi ju vad det var för ställe vi hamnat på..


När Jonas vaknat till liv och vi alla gjort oss i ordning så drog vi iväg till Böda Sand igen för att prova på alla möjliga aktiviteter som fanns tillgängliga.

Det blev en runda minigolf och trots uppvärmningen som Hunk och jag haft tidigare på vår egen camping så gick Niclas bror Marcus segrande ur den striden.

Därefter testade vi på att köra cykelbil som det hette och det var ju faktiskt roligt!

När vi var klara med det så hade klockan just slagit 16 och då samlades vi på Nich's camp för att se matchen mellan Degerfors-Åtvidaberg på tv, var ju kanske inte så kul som man hoppats på då det blev förlust för Degerfors.


Som om 2 minigolfrundor inte var nog så blev det även en nummer 3 för mig och Hunk, 2 för Jonas och Nicke. Den här gången så var det Henke som vann, mina resultat är så olagligt dåliga så de ska inte nämnas överhuvudtaget.

Vi hann även med en runda på tivolit som fanns där och eftersom Jonas bjöd så valde jag att testa på att gå in i en jättebubbla som sedan flöt på vattnet i en liten bassäng där. Det var svårt, det var märkligt men det var riktigt kul och är en aning svårt att förklara egentligen.


Efter umgänge med lite folk på kvällen så bestämde sig de andra två gossarna för att de ville hem och sova, klockan var vid det här tillfället en bit efter 1 på natten. Jag ville dock ta vara på sista natten på Öland och valde att stanna kvar och se vart det ledde. Det blev så att man hängde med lite olika grupper med skönt folk fram tills klockan var ungefär 4 på morgonen då jag tänkte glida hem till våran camping men det gick ju sådär eftersom det ösregnade och åskade och blixtrade och hela skiten och strandpromenaden tar ju ändå omkring 20-25 minuter så jag fick helt enkelt söka skydd på toaletterna på Böda Sands camping fram tills klockan var runt 6 då jag lyckades få skjuts tillbaka till våran camping.


Sista dagen så var det ganska dåligt väder så vi tog det mest lugnt, checkade ut, gled över till Böda Sand där vi softade@Nich's camp innan vi rundade av hela Ölandsvistelsen med att ta en fika för att sen sätta oss i bilen och återigen åka de där ~45 milen hem.


Så nu är vi hemma igen! Tackar alla som har bidragit till en av de sjukaste, roligaste och mest galna helgerna i mitt liv och ser redan fram emot nästa äventyr!


Får även be om ursäkt för att det här blev så långt, jag förväntar mig inte att någon ska läsa allt men det här skriver jag ju huvudsakligen för min egen skull så att jag lätt ska kunna blicka tillbaka på vad jag hittar på och så.


Det var allt för den här gången, bloggen är officiellt tillbaka nu!

Presentation


Tjoho! Dado heter jag, 18 år ung och bor i lilla Degerfors.
Tänkte bara köra en soft blogg och skriva om vad som händer i mitt liv, alla tokiga saker jag hittar på och andra aktuella ämnen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards